Nauczanie języków obcych studentów ze szczególnymi potrzebami - prowadzący

Agnieszka Sozańska – doświadczenie zawodowe w pracy edukacyjnej z osobami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Pani Agnieszka Sozańska z osobami niepełnosprawnymi pracuje w szkolnictwie od 1991 roku. Jako anglista i polonista pracuje z dziećmi i młodzieżą ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi m. in. miała zajęcia z grupami uczniów z dysleksją rozwojową (prowadziła dla nich zajęcia autorskie) oraz z uczniami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, w tym większość na poziomie licealnym. Przez 5 lat prowadziła szkołę językową, w której uczyła języka angielskiego dzieci z dysleksją i ASD. Pani Sozańska przez lata zdobywała doświadczanie w kraju i w Wielkiej Brytanii min. posiada dyplom pedagoga specjalisty rewalidacji i ewaluacji zaburzeń ASD, uzyskany na Institute of Applied Science and Technology (październik 2014 – grudzień 2016, USA),  oraz dyplom pedagogicznych studiów podyplomowych, Instytut Studiów Podyplomowych WSKPiSM. Uczyła się także skutecznych metod pracy nauczycielskiej wspierając własną córkę, która rozwija się w spektrum autyzmu i jest dzisiaj studentką ASP w Warszawie. Od września 2014r. Pani Sozańska koncentruje się na pracy z osobami ze szczególnymi potrzebami, pracując w szkołach (podstawowa i średnia) fundacji AlterEdu, które specjalizują się w skutecznym nauczaniu dzieci oraz młodzieży z różnorodnymi niepełnosprawnościami i zaburzeniami takimi jak m.in. ASD, mutyzm, zaburzenia obsesyjne, depresja, zaburzenia odżywiania, fobia szkolna, dyspraksja, niedosłuch, deficyty narządu wzroku.

Pani Agnieszka Sozańska prowadzi szkolenia indywidualne dla nauczycieli oraz zbiorowe dla rad pedagogicznych, ośrodków wychowawczych, fundacji. Współpracowała z Ośrodkiem Rozwoju Edukacji, dla którego przygotowała publikację „Rady nie od parady, czyli jak uczyć języka obcego dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi”. Szczegółowe informacje na ten temat zawarte są w linku https://www.ore.edu.pl/2018/11/nauka-jezyka-obcego-dzieci-ze-specjalnymi-potrzebami-edukacyjnymi/

Pani Sozańska jest także koordynatorem merytorycznym projektu prowadzonego przez fundację Ergo Sum, którego celem jest prowadzenie klubu rozwojowego dla dorosłych osób w spektrum autyzmu.

Pani Agnieszka Sozańska brała udział w około 50 konferencjach i szkoleniach dotyczących edukacji i terapii osób z ASD i uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnym, min.:

  • Special Educational Needs Level 3, Oplex Careers, CPD Great Britain
  • kurs doskonalący „Praca z uczniem ze spektrum autyzmu (także z uczniami z Zespołem Aspergera) w warunkach klasy integracyjnej i ogólnodostępnej” (Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń),
  • szkolenie „Zaburzenia współistniejące ze spektrum autyzmu z uwzględnieniem farmakoterapii” (SCOLARIS),
  • kurs English Language Teaching Methodology (EDE Poland),
  • konferencja: Nauczanie Języków Obcych uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (Polskie Stowarzyszenie na rzecz jakości w nauczaniu języków obcych PASE).