Nauczanie języków obcych studentów ze szczególnymi potrzebami

Dodane przez admin - czw., 26/08/2021 - 07:59
Grafika logotypu Unii Europejskiej

W związku z realizacją projektu „Politechnika Poznańska uczelnią otwartą dla wszystkich”, współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków EFS w ramach Programu Operacyjnego „Wiedza Edukacja Rozwój”, Oś priorytetowa III „Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju”, Działanie 3.5 „Kompleksowe programy szkół wyższych”, zrealizowaliśmy bezpłatne szkolenie online na temat nauczania języków obcych studentów ze szczególnymi potrzebami dla nauczycieli akademickich.

Podczas szkolenia podjęte były kluczowe zagadnienia:

  • jak efektywnie komunikować się i pracować ze studentami z zaburzeniami w percepcji i nauce języka obcego (np. z dysleksją, niepełnosprawnością słuchu, wzroku),
  • jak efektywnie komunikować się i pracować ze studentami z zaburzeniami psychicznymi, w tym z depresją,
  • jak efektywnie komunikować się i pracować ze studentami z trudnościami w komunikowaniu się lub uczestniczeniu w życiu społecznym (np. w spektrum autyzmu),
  • w jaki sposób pracować, by trudności te zniwelować,
  • i wiele więcej kwestii, przydatnych dla każdego pracującego ze studentami.

Szkolenie zrealizowane zostało w formie dwóch cykli dwudniowych (po 4 godziny zegarowe każdy dzień) w roku 2022r. (08.02 i 10.02).
Uczestnicy mogli skorzystać dodatkowo z konsultacji w wymiarze 1 godziny po zakończeniu szkolenia.

Organizatorem szkolenia była Fundacja AlterEdu, ul. Karmelicka 26, 00-181 Warszawa. Prowadzący poosiadają wieloletnie doświadczenie w nauczaniu języków obcych dzieci i młodzieży z szczególnymi potrzebami (informacja o prowadzącym).

Więcej informacji o projekcie.

Załączniki