Nauczanie języków obcych studentów ze szczególnymi potrzebami (II edycja)

Dodane przez admin - śr., 15/06/2022 - 11:32
Grafika logotypu Unii Europejskiej

W związku z realizacją projektu „Politechnika Poznańska uczelnią otwartą dla wszystkich”, współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków EFS w ramach Programu Operacyjnego „Wiedza Edukacja Rozwój”, Oś priorytetowa III „Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju”, Działanie 3.5 „Kompleksowe programy szkół wyższych”, zrealizowaliśmy bezpłatne szkolenie online na temat nauczania języków obcych studentów ze szczególnymi potrzebami dla nauczycieli akademickich.

Szkolenie maiło formę konsultacji, szkolenia otwartego w którym uczestnicy mogli zadawać pytania m.in. w poniższym zakresie:

  • jak efektywnie komunikować się i pracować ze studentami z zaburzeniami w percepcji i nauce języka obcego (np. z dysleksją, niepełnosprawnością słuchu, wzroku),
  • jak efektywnie komunikować się i pracować ze studentami z zaburzeniami psychicznymi, w tym z depresją,
  • jak efektywnie komunikować się i pracować ze studentami z trudnościami w komunikowaniu się lub uczestniczeniu w życiu społecznym (np. w spektrum autyzmu),
  • w jaki sposób pracować, by trudności te zniwelować
  • i wiele więcej kwestii, przydatnych dla każdego pracującego ze studentami.

Na szkoleniu został także omówiony Arkusz identyfikacji potrzeb studenta.

Szkolenie było poszerzeniem zagadnień z I edycji szkolenia. 

Organizatorem szkolenia była Fundacja AlterEdu, ul. Karmelicka 26, 00-181 Warszawa. Prowadzący poosiadają wieloletnie doświadczenie w nauczaniu języków obcych dzieci i młodzieży z szczególnymi potrzebami (informacja o prowadzącym).

Więcej informacji o projekcie.