Tłumacz języka migowego

Dodane przez root - śr., 28/04/2021 - 10:54
Grafika logotypu Unii Europejskiej

Więcej informacji O usłudze „Komunikacja bez barier”.

Program Tłumacz Polskiego Języka Migowego to usługa symultanicznego tłumaczenia języka polskiego na polski język migowy (PJM) i odwrotnie w czasie rzeczywistym podczas spotkania z osobą posługującą się PJM (nie obejmuje tłumaczenia wykładów ani konferencji). Usługa jest dostępna dla każdego pracownika PP.

1. Krok pierwszy – instalacja wtyczki (jednorazowo)

Do uruchomienia komunikatora na komputerze/laptopie potrzebne będą – kamera, mikrofon oraz dostępna przeglądarka internetowa wraz z właściwą wtyczką:

W przypadku problemów z instalacją rozszerzenia prosimy o kontakt z Działem Obsługi i Eksploatacji poprzez system zgłoszeń na stronie: pomoc.put.poznan.pl lub wiadomość mailową na adres: pomoc@put.poznan.pl.

2. Krok drugi - rezerwacjaPo zalogowaniu na stronie elogin.put.poznan.pl wybieramy system eRezerwacje. Przechodzimy na stronę erezerwacje.put.poznan.pl, gdzie w górnym okienku wybieramy opcję: Tłumacz PJM. Następnie wybieramy odpowiedni termin (nawet termin bieżący) w wierszu: Tłumacz PJM  – strona internetowa i dokonujemy rezerwacji.

3. Krok trzeci – połączenie z tłumaczem W spisie dostępnych systemów na stronie elogin.put.poznan.pl wybieramy opcje PJM on-line; do portalu wchodzimy przez przeglądarkę, w której jest zainstalowana wtyczka.

Mobilnie usługa jest dostępna na tablecie.

1. Krok pierwszy- rezerwacja

Po zalogowaniu na stronie elogin.put.poznan.pl wybieramy system eRezerwacje. Przechodzimy na stronę erezerwacje.put.poznan.pl, gdzie w górnym okienku wybieramy opcję: Tłumacz PJM.

Następnie wybieramy odpowiedni termin (nawet termin bieżący) w wierszu: Tłumacz PJM  – tablet i dokonujemy rezerwacji.

2. Krok drugi – kontakt z Biurem ds. Osób Niepełnosprawnych PP (BON), w celu wypożyczenia tabletu.

3. Krok trzeci – połączenie z tłumaczem

Po uruchomieniu tabletu, należy uruchomić ikonkę TŁUMACZ JĘZYKA MIGOWEGO

4. Krok czwarty – zwrot tabletu do BON.

 

Zgłaszanie potrzeby skorzystania z usługi tłumacza języka migowego w szerszym zakresie (np. na wykładach, konferencjach) odbywa się poprzez formularz dostępny w systemie eStudent (zakładka Wnioski) lub za pomocą poczty elektronicznej: bon@put.poznan.pl