Bartosz Nowak – nauczyciel akademicki i tutor w Collegium Da Vinci w Poznaniu oraz w Wyższej Szkole Zarządzania i Bankowości w Poznaniu, doktorant w Instytucie Psychologii Polskiej Akademii Nauk w Warszawie. Ukończył studia magisterskie na Wydziale Historycznym i Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Prowadzi warsztaty, szkolenia, tutoriale indywidualne i zespołowe poświęcone:
- psychologii pozytywnej,
- psychologii zarządzania
- tematyce rozwoju kompetencji komunikacyjnych i dydaktycznych.
Interesuje się psychologią pozytywną w edukacji, psychologią porównawczą i ewolucyjną oraz prymatologią.
Na co dzień, pracuje indywidualnie ze studentami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (zaburzenia ze spektrum autyzmu) oraz prowadzi szkolenia w tym zakresie.
Zainteresowania badawcze:
- relacje i więzi pomiędzy dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami ze spektrum Autyzmu a psami w procesie dogoterapii.
Pan Bartosz Nowak jest również autorem i współautorem publikacji w zakresie psychologii edukacji, psychologii pozytywnej oraz dydaktyki akademickiej:
- Juras B., Nowak B. Możliwości praktycznego zastosowania Penn Resilency Program w edukacji akademickiej w: Mruk H., Orliński R., Dążenie do doskonałości w edukacji wyższej w naukach społecznych, Wydawnictwo PtE, Poznań 2020,
- Nowak B., Wykładowca (prawie) doskonały. Pożądane cechy i kompetencje nauczyciela akademickiego w opinii studentów, w Mruk H. Orliński R., Dążenie do doskonałości w edukacji wyższej w naukach społecznych, Wydawnictwo PtE, Poznań 2020,
Ponadto, Pan Bartosz od 01.03.2018r. realizuje projekt badawczy (pod kierunkiem prof. Wojciecha Pisuli z IP PAN) Dogoterapia w autyzmie jako forma wspierania dzieci, młodzieży i dorosłych z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
W trakcie pracy szkoleniowej, Pan Bartosz zrealizował już szereg szkoleń i warsztatów o tematyce niepełnosprawności, w tym m.in.:
- Metody wsparcia uczniów i studentów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w środowisku uczelnianym (Akademia DISC, Poznań 2018, 2019),
- Efektywna komunikacja i praca dydaktyczna ze studentami z niepełnosprawnościami (Akademia DISC, Poznań 2017, 2019),
- Komunikacja i formy wsparcia studentów z niepełnosprawnościami (Akademia WSB, Dąbrowa Górnicza, 2020),
- Wsparcie studentów z niepełnosprawnościami w środowisku uczelnianym (Akademia DISC, Poznań 2019),
- Studenci z niepełnosprawnością – tworzenie warunków kształcenia (Powiślańska Szkoła Wyższa w Kwidzynie, Kwidzyn, 2021).